blank

blank
confused

Tuesday, February 28, 2012

perkara malam ini -repost 2 feb 2012


huh.. lama aku x update blog ni.. dengan automatiknya dah lama aku x menulis.. baru2 ni... aku hadapi sume masalah tanpa menulis... tapi ternyata aku gagal..

memandangkan tiada lagi followers tegar dlm blog ni, dengan ini aku boleh menaip dengan senang hati. mencurahkan isi hati yang terpendam, terluka dan merana.. semua sekali ada...

perkara 1:
baru2 ni mak kuat membebel... x boleh nk tgk tv langsung.. ade je benda yg di bisingnye. tah pape je la... naik muak... nak diam pon lama2 tercakap jugak kan.. humm... tu lah mak aku. x pernah henti nek perli org. umpama sume yg mak buat betul.. walau ade yg x betul, mak x kan mengaku.. yelah.. kami ni ank dia kan.. mak mana boleh mintak maaf kat ank dia... jatuhlah standard... hurmmm.. sabor je la... bila lah aku nak habis stdi ni.. x larat dah... nnti nak carik keje jauh2 skit... senang... hidup sendiri... skali skala je blik..

perkara 2: 
tym cny yg lepas aku telah mengahadapiperkara paling kritikal dalam hidup aku. dan beruntungnya tiada siapa di sisi aku... untuk menyokong aku. dan ini membuktikan sememangnya aku kesaorangan di dunia ciptaan ALLAH ni... ya.. aku keseorangan.... tidak keluarga, jauh sekali prg yg aku sayang sepenuh hati..puas menagis, aku solat.. lepas tu ngaji... dan tika itu aku hamburkan sume air mata aku memujuk diri supaya menjadi lebih kuat.. aku sedih sangat tika itu... sehingga kini aku sedih bila memikirkan apa yg terjadi... ya.. aku sangat sedih,...

perkara 3:
tentunya pasal kekasih hati yang x pernah menghargai aku. mak dah mula syak... rei suka buat aku nangis.. x kira lah bila2 masa.. tapi apa yg aku pasti dia akan buat cekaru, kepala aku kusut bila aku sedang berperang design, stdi atau apa jua pelajaran. aku x tahu apa motif dia buat aku mcm tu... dia tahu aku x blh teruskan keje lepas gaduh,... tp dia x nak perbaiki keadaan dan dengan senang menceraikan aku.. kuasa DIA tidak meletakkan jantina lelaki kepada awak... jika tidak, awak akan hidup dengan gila talak.... ini yang selalu berlegar dalam otak saya bila awak ceraikan saya...

dan tadi dengan hebatnye si dia mengulangi kesilapan yang sama, tidak pernah mahu memperbaiki keadaan.. kenapa bila dengan aku semuanya dia tak reti.. tapi kenapa bila si dia dengan kawan2nya, sumenyer berjalan lancar? hurmmm aku sekadar persinggahan sahaja... yes, iknew it... aku x pernah diperlukan dalam hidup dia. aku x pernah wujud dan x memberi apa2 sumbangan langsung.... dan kini aku diceraikan buat ke sekian kalinya....

awak.... awak sanggup dtg ke putrajaya jmpe kwn awak... awak sanggup hantar yat sampai ke bangi.. 2 kali, awak... tapi sekali pon awak x pnh anta sy balik ke kajang.... sekali pon tidak.. even saya mintak pon, awak x akan hantar.. alasan awak " saya penat nanti" almaklumlah... saya punya kereta sendiri. dan saya blh bergerak ke mana saja saya suka... itu yg awak set dlm fikiran awak.... nampak sangat awak x terima saya seadanya... jelas.... dan ini buat saya tambah kecewa dan sedih dengan sikap awak..

ya.. betul, saya pnh halang awk jmpe king.. tp itupon sbb awak dah berjanji dengan saya dulu.. dan awak mesti kotakan janji awak..awak nk g wedding king.. ada saya halang? awak nk g wedding farah.. ade sy halang???? awak nk klua main bowling dengan housemate awak.. ade sy halang??? kebaikan sy awk x nampak.. yg awak nampak hanyalah marah saya. dan kemudian benda negatif ini menjadi punca awak bergaduh dengan saya...

now, sy dah tau perangai king. sbb tu sy x nk jmpe dia... awak tau kan zie pesan kat saya jgn rujuk balik dengan awak...tp ade sy ikut x? sbb sy percaya awak,.... tp nampaknya awak lbh percaya king dari saya.. apa king ckp sume awak ikut..awak lbh rela tinggalkan saya, ceraikan saya daripadaabaikan ape yg king ckp.. awak.. kalau dia seorg kwn yg baik, dia x kan wat mcm ni...dia tau awak syg sy.. dia x kan ckp bukan2 pasal saya... hmmm... inilah dinamakan persahabatan yg sejati...

perkara 4:
malam ni aku sedih sangat.. sidia x pernah amik pengajaran di atas kehilangan aku seharian ahad lepas... dia langsung x cuba untuk perbaiki keadaan.. malah dengan senang hati menceraikan aku... walau mcm mn pon aku rasa, aku x terniat langsung untuk mintak cerai... ape yg aku mampu hanya diam dan tunggu tindakan dia.. tapi nmpkanya pernantian aku selama seminggu hnya sia2...si dia langsung x mahu perbaiki kedaan... yang sebenarnya dia sendiri yang buat... walaupun dia tahu itu adalah salahnya, dia ttp dengan ego sendiri... tidak mahu mengaku dan hya lafaz cerai yang diinginkan...

aku serabut.. serabut sgt,.... rasa mcm nak lari dah... x sabar tunggu 8 hb.. supaya aku dapat pergi jauh2... kan bagus kalau kenangan itu boleh dipadam begitu sahaja... teringin sekali aku mengidap menyakit anmesia... tapi bnda yang aku nk lupa tu hnyalah si dia.. supaya aku blh hidup sempurna tanpa rasa sedih lagi...

dear diary....
aku akan menulis lagi... selahi kesedihanku x surut.. selagi aku masih mengingatisi dia.. dan jika umurku x panjang... aku harap si dia kesal dengan apa yang terjadi... malah aku tidak akan khabarkan berita kematianku kepadanya.... mendalamnya kesedihan aku... tiada siapa yg tahu. tp hnya DIA..

ya TUHAN.. tolong tiupkan aku kekuatan untuk mnghadapi kehidupan ini.... untuk melupakan si dia...tp dalam ms yg sama mengingatinya terus-menerus...

perkara 5:
dalam duani ni, hnya ada 2 org yg aku teringin jumpa.. yang aku rindu sangat2... pertama : atiqah... ya,.. aku terlalu merindui dia.. terutama di kala emosiku tidak stabil... aku terlalu rindukannya,....
kedua : haniza... aku juga rindukannya... tapi kerinduan aku tidak sedalam rinduku pada atiqah.... hmmm...

No comments:

Post a Comment